Vacature coördinator Burenhulp

22 August 2023

I.v.m. het nieuwe project Weer onder mensen, komt er een vacature vrij bij Burenhulp.

Vacature coördinator Burenhulp

Functie:        Coördinator Burenhulp
Periode:        Per direct, voor een jaar met mogelijkheid tot verlenging
Soort werk: Dienstverband
Bedrijfstak :  Social work
Plaats:          Amsterdam

Omschrijving
Kerk & Buurt Westerpark zet zich met haar projecten in voor een leefbare, herbergzame en inclusieve buurt. Wij zoeken een maatschappelijk betrokken persoon die gelooft dat iedereen mee kan blijven doen in onze Westerparkbuurt. Op deze positie past iemand die met empathie en geduld mensen verbindt en hierbij oog houdt voor de authenticiteit en behoeften van onze vrijwilligers/buurtbewoners.

Burenhulp is een doorlopend project voor alle bewoners van Westerpark. Hiermee wil Stichting Kerk & Buurt Westerpark blijven bouwen aan een buurtnetwerk waarin bewoners elkaar ondersteunen, hun redzaamheid bevorderen en hulp aanbieden. Binnen het netwerk kan zowel praktische als sociale hulp worden uitgewisseld tussen buurtbewoners. Als coördinator vervul je een dragende en faciliterende rol van dit warme netwerk. Je bent aanspreekpunt voor 50 vrijwilligers en zorgt dat jouw community altijd in positieve en harmonische beweging blijft.

Werkzaamheden

• Het betrekken, coachen en ondersteuning van (nieuwe)vrijwilligers;
  • In kaart brengen van hulpvragen,
  • Contactleggen en- houden met bewoners die gebruik maken van Burenhulp;
  • De menselijke koppeling maken tussen vraag en aanbod;
  • Actief zoeken naar (nieuwe)samenwerkingen met maatschappelijke organisaties in de wijk;
  • Actief uitdragen en werken aan de positieve aanwezigheid van Burenhulp in Westerpark;
  • Op menselijke en innovatieve wijze toezien, dat mensen in de buurten in het gebied Westerpark kunnen blijven meedoen.

Vereisten

• Je hebt bij voorkeur een achtergrond in het sociale domein;
  •  je kent de werkzaamheden van een organisatie zoals Kerk & Buurt Westerpark;
  •  je neemt initiatief, bent creatief en innovatief en beschikt over empathisch denk- en werkvermogen;
  • je bent zowel mondeling als schriftelijk communicatief handig en strategisch;
  • je bent een netwerker en verbinder van nature;
  • ervaring met het begeleiden van vrijwilligers is een pre.

Wat bieden wij:

• een contract voor een jaar voor 16 – 20 uur per week;
  • schaal 9 cao PKN (vgl 8 cao Welzijn);
  • een betrokken coördinator;
  • fijne collega’s en betrokken ondersteunend bestuur.
  • Een platte en fijne organisatiestructuur met veel ruimte voor eigen initiatief.

Contact informatie

Organisatie: Stichting Kerk en Buurt Westerpark

Contactpersonen: Jette Uittenhout, Dick Jansen

Adres:       Wittenstraat 114